Měření těla

Měření těla

Jak je na tom Vaše tělo?
Je Vaše dieta efektivní?

Způsobů jak se změřit je několik. Některé jsou přesnější, jiné už méně.

Co můžete zjistit sami?
– Můžete vzít obyčejný krejčovský metr a měřit obvody těla.
– Můžete se zvážit na váze.
– Můžete si vypočítat svůj BMI (Body Mass Index), ten se vypočítá následovně:
BMI=váha v kg/výška v m2
Váš BMI by měl být v rozmezí 18,5-25 kg/m2

Stačí výpočet BMI?

Má to jeden háček – tento výpočet může zkreslovat, pokud máte hodně nebo naopak málo svaloviny. Takže lidé, kteří mají hodně svaloviny, logicky více váží, ale mají vysoký BMI.

Často pak řeší nadváhu, i když to vlastně ani nadváha není a jejich tělo má naopak rychlejší bazální metabolismus.

Naopak se mohou najít lidé, kteří mají hmotnost i BMI v pořádku, ale jsou vlastně skrytě obézní, protože jejich tělo má málo svaloviny a naopak hodně tuku.  Zároveň tak mají nízký bazální metabolismus a tím větší riziko k tloustnutí v budoucnu a s tím spojených zdravotních rizik.

Jak tedy zjistit, jak na tom vlastně jsem?

Ideální je měření na bioimpedančních přístrojích. Například přístroj InBody – ten přesně změří vaše tělo.

  • Zjistíte celkovou hmotnost, hmotnost svaloviny, tuku, BMI, procentu tuku v těle. A to pro celé tělo i každou část těla (nohy, ruce a trup) zvlášť.
  • Zjistíte také kolik máte vody v těle, kolik je jí v buňkách a kolik mimo – tedy, zda se voda někde nehromadí, netvoří otoky.
  • Zjistíte, kolik máte buněčné hmoty (ta vypovídá o stavu výživy vašeho těla), minerálů i bílkovin.
  • Zjistíte, jak funguje vás metabolismus a jaký je váš metabolický věk.
  • Zjistíte také množství vašeho viscerálního (útrobního) tuku. Ten ze zdravotního hlediska ten rizikový.

K čemu vám to bude?

Budete vědět, jak je vaše tělo složeno. Podle toho můžete nastavit Vás stravovací nebo cvičební plán.

Přestavte si dva lidi – mají stejnou hmotnost, ale jeden má hodně svaloviny a trošku tuku navíc. Ten druhý bude vážit stejně, ale má velmi málo svaloviny a více tuku.

Komu z nich se bude hubnout lépe?

Co myslíte, potřebují stejné živiny, stejné množství energie a mohou mít stejnou pohybovou aktivitu, aby se dostali ke svému cíli a cítili se dobře?

Správná odpověď je, že ne.

Tomu prvnímu se bude hubnout lépe. Každý bude potřebovat jiné množství energie i jiný poměr živin. A k cíli je dostane jiný typ pohybové aktivity.

Chcete vědět, jak na tom jste právě vy?

Využijte naší akce pro měření na přístroji InBody a přijďte se poradit, která cesta je právě ta vaše.

Kromě toho, že zjistíte, jak na tom jste, je pravidelné měření výborným pomocníkem ať už se snažíte zhubnout nebo přibrat. Podle vývoje jednotlivých hodnot, můžete sami vidět, jak se posunujete ke svému cíli.

Někdy přijde klient s tím, že je průšvih, protože se nic neděje, protože pořád váží stejně.
Jenže – díky cvičení nabral kilo svaloviny, svalové buňky obsahují vodu, takže na klasické domácí váze se krásně ztratilo, že mezitím zhubl 2 kg tuku.

Pro jedince, kteří mají za sebou spoustu diet a mají přiškrcený metabolismus bude povzbuzující, když uvidí, že váha sice ještě nepadá rychle dolů (její „rozházený“ metabolismus potřebuje více času, než se srovná), ale třeba díky klesajícímu viscerálnímu tuku ví, že její režim je správně nastavený, jen si potřebuje dopřát více času a nemusí se tak stresovat, že výsledky nejsou vidět rychle.

On ten stres to totiž může pěkně zavařit.

Představte si, že na sobě makáte, upravili jste stravování, pravidelně se hýbete,…… a nic. Nic se neděje, i když vše děláte zjevně dobře!

Věděli jste, že na vině může být i dominantní sympatikus. Prostě stav, kdy vaše tělo nedovede „přepínat“ do klidového režimu a špatně tráví třeba super kvalitní jídlo v Bio kvalitě.

Co s tím? Jak to zjistit?  Můžete využít měření na přístroji MaxPulse – ten měří variabilitu srdeční frekvence. Kromě stavu cév, zjistíme i srdeční výkon, elasticitu cév, míru fyzického i duševního stresu a vaši stresovou odolnost.

S těmito daty si můžete být jisti, že při sestavování stravovacího i cvičebního plánu trefíte do černého.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *